MUMS

Mēnestiņa grāmatu klubs

Miera formula

“Ja ir stipri nervi, būs arī laimes izjūta. Veselība, spēks, dzīvotspēja un pacietība mērāma tieši ar nervu spēku. Dzīvība plūst pa nerviem, to nekad nevajadzētu aizmirst.”
Meldra Kuzņecova, Veģetatīvās distonijas mentore, lektore
“Kam patīk, tas var raizes ciest, Es labāk guļu puķēs.”

Kā tikt pie stipriem nerviem?

Atceries, ka cilvēks ir staigājoša ķīmiskā kolba—jebkura doma, kustība vai rīcība, rada dažnedažādas reakcijas cilvēka organismā. Ir novērots, ka gada pelēkajā periodā, kad saule ir tālu no zemes un debesis klāj mākoņi, cilvēks tautas valodā biežāk “gruzās” un izjūt regulāru nogurumu. Manuprāt cilvēkam, tā pat kā dzīvniekam, ir laicīgi jāgatavojas tumšajam periodam gan uzņemot vitamīnus, gan izplānojot visas iespējamās aktivitātes, kuras rada jūsos laimes hormonus.

Stresa hormons kortizols paredzēts tam, lai organisms to izmantotu akūta stresa situācijā, lai  tiktu galā ar fiziskiem draudiem. Ātram nolūkam, stresa hormons izdara baigi labo darbu, bet, ja ļaujam stresam būt regulāram un kortizols netiek izvadīts no organisma, tas veic pretēju darbu—vājina imūnsistēmu un pazemina enerģijas līmeni. Tā pat rīkojas kortizola partneris—adrenalīns. Hroniskas bailes, skumjas un aizvainojums liek stresa hormoniem pārlieku ilgi saglabāties organismā. Nav noslēpums, ka saule un ziedoša daba palīdz cilvēkam justies labāk, bet dzīvē apstākļi ir mainīgi, tāpat kā laika apstākļi, tādēļ jāprot veidot sava ikdiena piepildīti, pat, ja mākoņi aizklājuši sauli.

Cilvēks nav vientuļa sala—mūs ietekmē ne tikai iekšējie procesi, bet arī tas, kas notiek mums apkārt—ģimene, draugi, kolēģi. Pārāk empātiski uztverot citu cilvēku emocijas, paaugstinām stresa līmeni. Ieteiktu veikt pašanalīzi un apzināties sliktos ieradumus, kuri veicina negatīvu atmosfēru no apkārtējiem cilvēkiem.

Baudas bioķīmija ir fenomenāla. Vērtīga dāvana no organisma ir slāpekļa oksīda aktivizēšanās. Slāpekļa oksīds atslābina asinsvadus, liekot organismam ražot daudz citu labu vielu. Organisms baudas brīdī pašdziedinās no nelabvēlīgiem šūnu iekaisumiem. Senču kultūrās tika mācīts, ka bauda ir kauns, cilvēki jutās neērti stāstot par notikumiem, kur atļāvušies justies labi. Arī mūsdienās var novērot, piemēram, ģimenēs, kur kāds no vecākiem noklusē, ka ir bijis uz masāžu, jo tas ir ticis tikai viņam. Aplama domāšana. Visupirms jāsāk ar sevi un tad citiem tiks divtik. Forši ir ēst kūku no skaista šķīvja, braukt vienam mašīnā, aiziet uz labu masāžu, nopirkt kādu foršu lietu, vai aiziet uz kādu kultūras pasākumu. Dāviniet sev baudu, bieži un bez žēlastības!

Man ir ļoti svarīga apkārtējā vide, kāda darbojos ikdienā—guļamistabas iekārtojums, vannas istabas templis, darba galds, kā arī tas kā izskatos un jūtos apģērbā. Ziemas periodā ļoti patīk vilk džemperus ar dažādiem virsrakstiem un simboliku, jo tādā veidā radu prieku sev un citiem, nosūtot vēstījumu.

Ja nervi netiek pietiekamā daudzumā apgādāti ar uztura bagātīgu pārtiku, miegu, skābekli un endorfīnu asinīs, bet nervus barojam ar sasprindzinājumu, dusmām, skaudību, naidu, nepietiekamu atpūtu jeb nervus visu laiku peram ar pātagu, tad nervu spēku mēs patērējam vairāk, nekā organisms spēj saražot, mēs nervu spēku ņemam par kredītu ar ļoti augstu procenta likmi. Nervu spēks tiek izmantots destruktīvām darbībām. Iestājas nervu bankrots un mēs izdegam. Jābūt ļoti godīgam pret sevi, lai laicīgi atzītu, ka nervu spēks tiek tērēts ātros tempos. Pirmais solis veselības uzturēšanā—godīgums sarunā ar sevi!

Zini savas robežas

Nebūs. Dienām, kam nepietiek enerģijas.

€36.00

“Kam patīk, tas var raizes ciest,
Es labāk guļu puķēs.”

Oriģinālais influenceris Eduards Veidenbaums.

€34.00

Skumīgi. Bet ne vienmēr. Tumšākām dienām.

€36.00​

Scroll to top